Sunday, January 31, 2010

Kejujuran~~

Baru-baru aku dihubungi teman lama. Semasa kami menjadi teman dulu amat jarang kami berkomunikasi. Kami seolah-olah berada di dunia masing-masing. Tidak pernah berminat dgn ape2 yg berlaku pd hidup dia, begitu juga dia tidak berminat utk ambil pusing ape yg berlaku pd idup aku [aku rasa la..]. Tp setelah 10tahun x jumpa kami berjumpa semula. Itu pn di alam maya melalui FB. Tak semena2 dia mengungkapkan sesuatu yg aku rase sgt mustahil. Katanya sudah lama memendam rasa. Sejak kami mula berkenalan di alam persekolahan lagi. Tak logik. Aku cuba menguji dia dgn bertanyakan memori yg penah kami kongsi bersama. Ternyata dia tak ingat lgsg. Logik x kalau kita pendam perasaan pd seseorg tu tp kita x ingat secebis dua memori manis bersama. X logik kn..? Puas aku cuba mendapatkan kepastian ttg perkara itu tp dia seolah mengelak. Jwpn yg diberikan sgt kabur. Tiada kepastian. Dan pada akhirnya dia berlalu begitu sahaja. Tanpa aku mendapat jwpn pasti. Tp apa yg aku pasti tiada KEJUJURAN dalam kata-katanya. Betul kn? Tiada kejujuran.

Susah ke utk berkata jujur? Aku selalu didatangi manusia2 spt di atas. Kata mereka aku penah menghuni sedikit ruang dalam idup mereka. Tp aku dpt merasakan itu hanyalah omongan kosong. Utk apa berbohong? Bukankah kejujuran itu lebih manis dan bererti. Untuk apa persahabatan kalau dimulai dgn pembohongan. Susahnya nk melihat kejujuran. Kalau ada alat yg boleh menilai kejujuran kan bagus. (-_-")
Otey2..Shabar2..

2 comments:

  1. ooo yeah...sape yg minat tu???huhuhu


    desta

    ReplyDelete
  2. one of my old fwen la..nothihng to worry about..nothing happened..*wink*

    *desie*

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails