Friday, January 7, 2011

::Keluar dari Pertapaan::

Salam...
Dah lame x update blog ni kn.. Pasal apa? Tengoklah blog ni pn. Yahh I know... It’s suck! Orang lain punya entry dok tengah-tengah, cun aje. Tapi wa punya senget sket ke tepi. Wadehel? Lantak la ye dakk?? Yang penting still boleh bace pe. Wa da pusing-pusing seluruh kawasan tapi tidak ketemuan dong dimana yang harus wa tukar. Fenin la. Fenin. [Talking to myself: Should I really bother about this?]

Wokeyh! Sepanjang tidak meng’update’ blog ni macam-macam jadi kat wa. Wa da kawin, ada anak, ada cucu. Wahh tipu sangat! Haha. Ok, ini adalah apa yang terjadi sepanjang-panjang yg wa x update ni. Actually wa tulis apa yg wa ingat jela kan. Beratus-ratus hari tu. Tak kan wa nak tulis satu persatu balik kot ann. Huhu

1. Selamat Berpuasa. Da lame gile lepas tapi baru nak wish. Takpelah. Ucapan ni tak basi pun. Taun depan tetap gak ucapan yang sama. [Talking to myself: Oh! Saya belum mengganti. Kebiasaan shamimi: ganti last minit. Amaran! Jangan ikut!]

2. Selamat Hari Raya Aidilfitri Maaf Zahir Batin. Ok. Yang ni pun tak kan basi.

3. Selamat Hari Raya Qurban. Still. Tak basi jugak. ^_^Y

4. Saya da final exam. Tah pape je jawab.

5. Saya telah melalui sesi terakhir bergelar pelajar. Pheww! Akhirnya abis jugak seyy..

6. Saya telah dapat result. Urmm ok la.

7. Dengan itu secara rasmi saya telah tamat belajar! Yeay!

8. Kemudian saya menjadi tension. Tension sebab wet ptptn da abis, tapi keje x pat lagi, barang banyak nk beli, agenda macam-macam ni! Haha [Tahniah!]

9. Pergi Shah Alam untuk menghadiri wedding one of my bff, Puan Aye. Tetiba dapat tau MBS punya ptptn da masuk Waaa gembira sangat ni! Puas ati dapat tengok wayang banyak2. Ce cite. Ce cite. Hehehe.

10. Telah dijemput untuk ke Kuantan menghadiri seminar..... [berbual lebat!] errr ekceli bermastautin seketika di umah my sis untuk menolong dia set up kedai makan. But in the meantime, still bermalas-malasan lagi kat umah dia menghabiskan boghas pasal kedai lum ready lagi. Aigoo.

11. Oh lupa nak mention! Sepanjang tidak bergelar student ni and menghabiskan masa menonton television, saya telah menjadi addicted kepada k-pop. Ye. Saya tau. I’m a little bit older untuk menda alah k-pop ni. Tapi masalahnya rancangan kat KBS World tu betul-betul wat wa pecah perut and tak kering gusi la. Wa gelak tak hengat dunia munye. Lagi-lagi 1Night and 2Days tu. They are just simply hilarious and awesome! Promo: Setiap Jumaat malam jam 11.30pm. Don’t miss it! Haha [MBS pun da ske tgk rancangan ni. Dia suka Hodong la tapi. Wa ske Seunggi. Laagi comel. Jongmin lak naive and funny! Hee]

12. Cuba mententeramkan diri dengan mententerakan diri. Wahh apa itu? Ekceli aa wa cuba mententeramkan diri dari dilanda kejicauan melihat teman-teman seperjuangan yang lain telah mendapatkan kerja woo. Dan juga married. Oh saya memang sedang bertenang.
.
.
.
.
.
13. Ok! Bercakap pasal tenang baru ingat hal ini. Kawasan Dun saya which is Dun Tenang telah kehilangan ADUN nya pada Disember lepas. Al-Fatihah. Jadi secara automatic nya kerusi Dun Tenang itu kosong. Sebagai penduduk Kampung Tenang saya merasakan by-election akan diadakan [yes! Boleh la kampong aku glemer masuk tiwi] Eh tak2. Ekceli saya menanti-nanti by-election ni untuk menyuruh pihak berwajib menurap jalan kat tepi umah saya yang telah rosak akibat kerja-kerja korekan [ok. Saya jumpa signboard “Kerja-kerja korekan sedang dilakukan” masa berjalan-jalan kat Pangkor haritu] longkang beberapa tahun lepas. Jadi, dengan adanya by-election ni hope jalan tu akan kembali kepada sediakala. Nanti time saya wat wedding jalan tu da cun da. Wahh berangan~ haha
Nampak x tak "KERJA-KERJA KOREKAN"?? Ape daa.. haha

14. Yaa bulan lepas pada bape haribulan tah tak ingat Ayah telah membawa kami sekeluarga bercuti di Pulau Pangkor. Menarik la jugak pasal da lama tak gi holiday. Gambar sila tengok di fb ye. Sekian

sneak peek only. huhu

Owait! Panjang sangat ni membebel. Almaklumlah lama bertapa. Busy sket la. Siyes ni. Tak tipu! Ok la.. Itu je untuk setakat ini. Doakan saya cepat-cepat dapat kerja ye. Nak gi interview pun cuak nih! Aigoo. Macam mana la ni. Life must go on. Kn?

~Otey2.. Shabar2..~

1 comment:

  1. hahaha so sweet..i love it soo much...thankz 4 ur time MBI =)

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails